NA MIARĘ XXI WIEKU!
W ramach polisy Warta Smart Pakiet możesz ubezpieczyć zarówno telefon komórkowy (smartfon), ale także tablet lub smartwatch. Co ważne, nie musi to być sprzęt nowy, prosto z salonu. Ważne, aby nie miał więcej niż 4 lata od daty premiery danego modelu na polskim rynku. Możesz ubezpieczyć sprzęt takich firm jak Samsung, Apple, Xiaomi, Redmi, czy Huawei i wiele innych.
Według definicji z OWU - przypadkowe uszkodzenie to niezależne od woli Użytkownika zdarzenie niemożliwe do zapobieżenia, przyszłe i niepewne o charakterze nagłym, będące bezpośrednią przyczyną powstania szkody, powodujące konieczność naprawy, wymiany części lub całego sprzętu.
To sytuacje, gdy ktoś Cię potrąci i telefon czy tablet wypadnie Ci z rąk, gdy sprzęt ulegnie zalaniu albo zniszczy się w wyniku przepięcia. Co ważne, Warta deklaruje naprawę również w przypadku, gdy sprzęt zostanie uszkodzony nie tylko przez Ciebie, ale gdy zdarzy się to osobie trzeciej, na przykład komuś z rodziny czy znajomemu.
Nie musisz zawierać polisy zaraz po zakupie smartwatcha, telefonu czy tabletu. Urządzenie zgłaszane do ubezpieczenia może być zarówno nowe, jak i używane, ale warunkiem jest to, że dany model na polskim rynku jest w sprzedaży nie dłużejniż 4 lata. Możesz ubezpieczyć także elektronikę kupioną za granicą, jednak pod warunkiem, że dany model można kupić również w Polsce. Jest to bardzo duży plus, ponieważ nie musisz mieć nowego sprzętu, żeby go ubezpieczyć.
Jeśli chcesz ubezpieczyć swój telefon, czy tablet, przed wypełnianiem wniosku sprawdź nie tylko markę i dokładny model, ale takżedatę zakupu. Będzieteż trzeba podać, czy urządzeniez ostało zakupione jako nowe, czy używane.
Oczywiście w celu weryfikacji, czy sprzęt nie był uszkodzony jeszcze przed wykupieniem polisy, będzie trzeba wykonać zdjęcia zgodnie z instrukcjąpodaną w trakcie ścieżki zakupowej. Będzie to dokumentacja fotograficzna potwierdzająca stan sprzętu w momencie przyjęcia go do ubezpieczenia oraz zawierająca numery identyfikujące:
a) smartfon: tył oraz przód telefonu z odblokowanym ekranem oraz wyświetlonym numerem IMEI,
b) tablet, smartwatch: przód urządzenia z odblokowanym ekranem, tył wraz z numerem seryjnym.
W pakiecie podstawowym „Ochrona wyświetlacza” możemy ubezpieczyć wyświetlacz do wysokości 1000 zł, mamy też obowiązkową dopłatę, czyli tak zwany udział własny, w wysokości 99 zł. W całym okresie ochrony ubezpieczeniowej tylko raz możemy zgłosić szkodę, bo taki jest właśnie limit szkód w ciągu trwania polisy.
W dwóch wyższych pakietach – Komfort i Premium- sumę ubezpieczenia stanowi wartość nowego sprzętu ustalona przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe na podstawie cenników dostępnych na rynku. Brak jest górnej granicy, a suma ta jest wskazana w umowie ubezpieczenia. Co ważne w pakiecie Komfort i Premium nie ma udziału własnego, i nie ma limitu szkód podczas okresu ochrony ubezpieczeniowej.
Ubezpieczyciel zobowiązujesię do naprawy sprzętu w ciągu 5 dni roboczych, licząc od dnia dostarczenia uszkodzonego przedmiotu do punktu naprawczego. Wyjątkiem są wyłączenia, które wymienione są w OWU paragraf 7 punkt 4:
1. do rozpoczęcia naprawy koniecznie jest usunięcie blokady sprzętu założonej przez Ubezpieczonego lub Użytkownika, a hasła lub kody odblokowujące sprzęt nie zostały przekazane do punktu naprawczego;
2. nie jest możliwe nawiązanie kontaktu z Ubezpieczonym, a jest on niezbędny do realizacji naprawy lub wymiany;
3. czas oczekiwania na części wydłuża się z przyczyn leżących po stronie dystrybutora lub producenta sprzętu, ze względu na brak dostaw lub produkcji części zamiennych;
4. numer seryjny lub IMEI sprzętu dostarczonego do serwisu nie jest zgodny z numerem seryjnym lub IMEI sprzętu przyjętego do ubezpieczenia, w tym gdy Ubezpieczony nie przekazał do WARTY numeru seryjnego lub IMEI lub nie dostarczył dokumentu potwierdzającego wymianę sprzętu w przypadku określonym w § 10 ust. 8 pkt. 6);
5. przekazana do WARTY w chwili zawierania umowy ubezpieczenia dokumentacja fotograficzna sprzętu jest nieprawidłowa bądź nieczytelna, a dokumentacja ta jest niezbędna do weryfikacji sprzętu przyjętego do ubezpieczenia;
6. doszło do działania siły wyższej niezależnej od WARTY lub punktu naprawczego, nagłej, zewnętrznej, niemożliwej do przewidzenia i zapobieżenia, która uniemożliwia realizację świadczenia pomimo zachowania przez WARTĘ lub punkt naprawczy należytej staranności. Zalicza się w tym m.in.: klęski żywiołowe, zjawiska atmosferyczne, zakłócenia w komunikacji, niepokoje społeczne, stan epidemii.
W najwyższym pakiecie – Premium – jest możliwość ubezpieczenia sprzętu nie tylko na wypadek przypadkowego uszkodzenia, w tym zalania czy upuszczenia, ale także w razie:
kradzieży kieszonkowej - kradzież dokonana w miejscu publicznym poprzez wykorzystanie nieuwagi użytkownika sprzętu. Skradzione urządzenie może znajdować się zarówno w ubraniu (na przykład w kieszeni), jak w i bagażu, czy torebce.
Kradzieży z włamaniem – to sytuacja, gdy przywłaszczenie sprzętu nastąpiło w miejscu zamieszkania lub z pojazdu. W miejscu włamania muszą być widoczne ślady usunięcia istniejących zabezpieczeń przy użyciu siły fizycznej lub narzędzi oraz w przypadku, gdy zabezpieczenia zostały otwarte oryginalnym kluczem, który sprawca zdobył przez kradzież z włamaniem do innego zabezpieczonego pomieszczenia lub w wyniku rabunku, o ile otwarcie to nastąpiło niezwłocznie po zdobyciu kluczy w sposób opisany powyżej.
Rabunku – czyli bezprawnego zaboru sprzętu elektronicznego w ten sposób, że sprawca użył przemocy fizycznej lub groźby jej natychmiastowego użycia wobec Użytkownika, bądź doprowadził Użytkownika do stanu nieprzytomności, bądź bezbronności.