Co to jest Assistance w ubezpieczeniu turystycznym?
tutaj testowa zajawka do tekstu.
Czym jest assistance w ubezpieczeniu turystycznym?
Assistance (z angielskiego „pomoc”) w polisie turystycznej pełni niezwykle ważną rolę. Ten rodzaj ochrony ubezpieczeniowej stanowi nierozłączny element Kosztów leczenia, a więc występuje nawet w najbardziej podstawowej wersji polisy. Im wyższy pakiet, tym szerszy zakres assistance, niekiedy wzrasta też suma ubezpieczenia opcji, które mają limity kwot inne (niższe) niż suma podstawowa kosztów leczenia.
nagłówek 1 | nagłówek 2 |
W powszechnej opinii ubezpieczenie assistance kojarzy się raczej z polisą komunikacyjną, jako pomoc w razie wypadku czy awarii samochodu. Czym więc jest pomoc w podróży w polisie turystycznej i czy jeśli ma się porządne ubezpieczenie komunikacyjne assistance , to warto zawracać sobie głowę sprawdzaniem zakresu w ramach polisy podróżnej?
Cytat
Ubezpieczenie komunikacyjne assistance skupia się głównie na pomocy w razie awarii samochodu lub po wypadku. Zakres dotyczy głównie holowania, naprawy pojazdu, pomocy w przypadku zatrzaśnięcia auta, braku paliwa, złapania „gumy”. W rozbudowanych ofertach można liczyć na auto zastępcze, a nawet pokrycie kosztów noclegów dla podróżujących samochodem, gdy auto musi zostać naprawione i potrwa to dłużej niż kilka godzin.
A w ubezpieczeniu turystycznym? Choć oferty ubezpieczycieli różnią się między sobą, to wszystkie mają podobne zadanie – pomoc ludziom w podróży. I nieważne, czy podróżuje się samochodem, samolotem, pociągiem czy np. stopem. Co najczęściej wchodzi w skład takiej opieki?
Wersja podstawowa turystycznego ubezpieczenia Assistance:
- Pokrycie kosztów ratownictwa i poszukiwania;
- Pomoc informacyjna medyczno-turystyczna (np. co zrobić w razie utraty dokumentów, gdzie jest najbliższy lekarz, przekazanie wiadomości bliskim w kraju itp.);
- Pomoc tłumacza (bardzo pomocne np. po wypadku, gdzie bez znajomości języka możemy zostać uwikłani w uznanie nas winnym sprawstwa, co pociąga za sobą potężne konsekwencje). Wypadek może dotyczyć np. kolizji drogowej, ale również zderzenia się z kimś na stoku narciarskim.
- Transport medyczny po wypadku lub chorobie do Polski;
- Transport zwłok.
Wersje rozszerzone assistance różnią się między sobą w zależności od oferty danego ubezpieczyciela, ale najczęściej dotyczą wsparcia osób podróżujących z rodziną, ze zwierzętami, a więc:
- Zapewnienie opieki nad dziećmi, członkami rodziny podróżującej z poszkodowanym, czy zwierzętami;
- Pokrycie kosztów pobytu i transportu osoby towarzyszącej (np. gdy po zawale żona chce zostać przy mężu, żeby opiekować się nim w szpitalu);
- Pokrycie kosztów przyjazdu i pobytu osoby bliskiej wezwanej do towarzyszenia;
- Kierowca zastępczy;
- Pomoc prawna;
- Pomoc w zorganizowaniu i/lub pokrycie kosztów wcześniejszego powrotu do kraju (np. gdy otrzymaliśmy wiadomość o śmierci bliskiej osoby);
- Pomoc finansową w przypadku utraty dokumentów, pieniędzy.
To oczywiście nie wszystkie opcje jakie oferują ubezpieczyciele. Niektóre z nich znajdują się także w wersji podstawowej assistance, a niektóre dopiero w najwyższym pakiecie. Dlatego bezwzględnie sprawdźcie zakres przed wykupieniem ubezpieczenia, zadzwońcie na infolinię lub zapytajcie agenta o poziom ochrony w danym pakiecie. Zwłaszcza, jeśli jedziecie z dziećmi lub z osobami nieporadnymi. Pomyśl – jeśli Tobie coś się stanie – jak oni sobie poradzą?
Od początku swojej kariery zawodowej związana z branżą internetową, e-commerce i ubezpieczeniami. Od 2008 do 2013 roku wiceprezes pierwszej w Polsce multiagencji sprzedającej ubezpieczenia przez internet – ubezpieczeniaonline.pl Odpowiedzialna zawodowo między innymi za budowanie nowych funkcjonalności i usług z obszaru ubezpieczeń w połączeniu z innowacyjnymi narzędziami informatycznymi tworzonymi na potrzeby rynku internetowego (System LEAD dla agentów, porównywarki ubezpieczeń, kalkulatory online). Stworzyła pierwszą, w pełni autorską porównywarkę ubezpieczeń turystycznych w Polsce.